تعمیر دیزل ژنراتور کامینز

 

اطلاعاتی در خصوص سیستم کنترل سوخت  دیزل ژنراتور کامینز:

 

  دیزل ژنراتور کامینز تا توان 250KVA خود را با سری  “B”  و سری “C”  تولید می نماید. مدل های رایج در خصوص  این سری از موتور برق کامینز عموما

  • 6BT

  • 4B

  • 4BT

  • 6C

است, که همگی دارای سیستم کنترل سوخت از شرکت WOODWARD آلمان هستند. یعنی سیستم گاورنر الکتریکی کامینز و اکچویتور کامینز هردو از تولیدات شرکت WOODWARD است, Magnet pickup نیز از این حالت مستثنی نیست.

جهت مشاهده این محصولات یعنی “Actuator Cummins B & C series ” و نیز ” Governer Cummins B & C Series ” به لینک WOODWARD مراجعه نمایید.

 

همچنین سری های  “NT” ونیز “VT” و همچنین “KT” از Actuator ها ونیز Governor های الکتریکی ساخت شرکت Cummins استفاده می شود.

 

جهت مشاهده این محصولات واطلاع از لیست قیمت قطعات یدکی دیزل ژنراتور کامینز با ما تماس بگیرید, ویا به لینکCumminsمراجعه نمایید.

 

 

تعمیر دیزل ژنراتور کامینز و فروش قطعات یدکی دیزل ژنراتور کامینز:

 

شرکت فنی و مهندسی اسپادانا صنعت با امکان تهیه کلیه قطعات یدکی دیزل ژنراتور کامینز از قبیل :

  • بوش سیلندر

  • پیستون

  • پمپ

  • رینگ

  • واشر سرسیلندر و…

در خدمت رسانی در کوتاه ترین زمان اعلام آمادگی می نماید .

همچنین جهت انجام تعمیر دیزل ژنراتور کامینز در هرنقطه از کشور عزیزمان ایران آماده است, تا در سریعترین زمان نسبت به انجام عیب یابی و تعمیر دیزل ژنراتور کامینز اقدامام نماید.

 

——————————————————————————————————

 

قیمت دیزل ژنراتور به چه عواملی بستگی دارد؟  دیزل ژنراتور چیست ؟ و  چگونه دیزل ژنراتور کار می کند؟

 

چهار قسمت اصلی تشکیل دهنده دیزل ژنراتور عبارتند از:

 

1- موتور دیزل Engine ساخت شرکت کامینز انگلستان:

موتور دیزل که در دیزل ژنراتور استفاده می شود از نوع درون احتراقی دور ثابت است, یعنی براثر تراکم وافزایش فشار وارد بر گازوئیل در داخل سیلندر , گازوئیل به دمای احتراق می رسد, و در نتیجه در داخل سیلندر منفجر می شود. در اثر این انفجار پیستون ها به عقب پرتاب شده و این حرکت از طریق دسته شاتون به میلنگ موتور دیزل منتقل می شود. سپس میلنگ با سرعت ثابت 1500rpm +5% به حرکت در می آید. به وسیله سیستم گاورنر تلرانس +5% سرعت حذف می شود و در نتیجه فرکانس خروجی ژنراتور 50HZ  می ماند.

دیزل ژنراتورهای کامینز اصلی (Orginal) به دو صورت سیستم کنترل سوخشان طراحی می شود.

  • سیستم الکترومکانیکی

یعنی با استفاده از سنسور سرعت_ گاورنرالکتریکی _ دسته محرک سوخت actuator با برند Cummins و Woodward است, همانگونه که در مطلب بالا اشاره شده است.

  • سیستم الکترونیکی

با قطعه ای به نام Gate Control System  با نام اختصاری GCS , این قطعه در دیزل زنراتور ولوو ECU نامیده می شود.

آشنایی با مطالب ذکر شده در تعمیر دیزل زنراتور کامینز بسیار مهم و ضروری است.

 

2- ژنراتور Generator :

 

ژنراتور ها از دو ژنراتور سنکرون یکی با نام

  • EXCITER (ژنراتور راه انداز)

  • و دیگری با نام ژنراتور MAIN (ژنراتوراصلی)

تشکیل شده اند. به وسیله AVR (روگولاتور ولتاژ ژنراتور) ولتاژ تحریک EXCITER تغییر می کند, و سپس ژنراتورسنکرون MAIN حرکت دورانی با سرعت 1500RPM را , طبق رابطه N=120*F/P و براساس قانون فارادی ( هرگاه یک هادی در میدان مغناطیسی متغییر قرا بگیرد, دو سر آن هادی با رابطه V=k*dB/dt ولتاژ القا می کند, که اثر آن در خلاف جهت میدان مغناطیسی مولد است) به صورت یک شکل موج سینوسی ایجاد می کند, در هر یک از دو سر سیم پیچی های ژنراتورسنکرون main ( هر ژنراتور سنکرون هشت سر دارد که سه سر مربوط به (a – b -c) و سه سر دیگر( ‘a’ – b ‘- c ) است, که به اصطلاح فازهای R – S -T هستند ودوسر هم N و N’ است که همان نول می باشد) . به دلیل اختلاف فاز مکانی 120 درجه سه هادی باهم سه شکل موج سینوسی با هم اختلاف فاز  120 درجه داشته, و مجموع آن ها که سیم پیج نول است ولتاژ صفر در حالت تعادل ایجاد می کند(VR+VS+VT=VN=0).

 

3- نوع کوپله (کوپله ایران ویا فابریک اروپایی) :

ساخت شاسی از نوع باک دار و یا بدون باک, جهت موتور برق و یا دیزل ژنراتور وقرار دادن موتور دیزل, و نیز ژنراتور بروی این شاسی وسپس اتصال پیج های موتور دیزل در ژنراتور را اصطلاحا کوپله کردن وشاسی سازی می نامند. که چناچه این کوپله وشاسی در ایران ساخته شود آن را کوپله ایران, و اگر در اروپا ساخته شود کوپله فابریک اروپایی دیزل ژنراتور را اتلاق می کنند.(از لحاظ کفیت دیزل ژنراتور ایران با دیزل ژنراتور فابریک تنها در موارد فوق است, که خریدار می تواند در نوع کوپله ایران اعمال نظر کند, و در نتیجه دیزل ژنراتور با هر ظاهری داشته باشند . پس تفاوت در نوع کوپله بسیار ناچیز است, اما تفاوت قیمت دیزل ژنراتور ایران با دیزل ژنراتور فابریک بسیار قابل توجه می باشد.)

 

4- تابلو برق دیزل ژنراتور:

بهترین تابلو حفاظت کنترل دیزل ژنراتور، تابلو AMF دیزل ژنراتور ویا موتور برق ، تابلویی است که کلیه پارمترهای اساسی دیزل ژنراتور ایران ویا دیزل ژنراتورفابریک را کنترل نماید, به صورت مداوم ودر صورت وجود اشکال موارد عیب را به دقت مشخص نماید, لذا تابلو با برد دیزل ژنراتور (کنترلر دیزل ژنراتور) توصیه می شود, وشرکت فنی ومهندسی اسپادانا صنعت با استفاده از

  • برد کنترلی دیپسی انگلستان (DSE Made in UK)

  • برد کنترلی دیزل ژنراتور وودوارد آلمان ( WOODWARD Made in GERMANY) جهت مراکز حساس وپر اهمیت

  • برد کنترلی دیزل ژنراتور کامپ چک (COMAP Made IN CZECH) جهت مراکز با اهمیت کمتر

این تابلو دیزل ژنراتور را طراحی وتولید می نماید.

برچسب‌ها, ,

error: تمامی حقوق مطالب این سایت متعلق به اسپادانا صنعت بوده و غیر قابل کپی می باشد